Events — 4, 11, 18, 25 okt 2020, 1, 22, 29 nov 2020, 6, 13 dec 2020, 24, 31 jan 2021

Sluit elke zondag aan bij een introductie van 15 minuten op de tentoonstelling In the Presence of Absence en ontdek de verhalen die de kunstenaars in deze tentoonstelling vertellen.

Prijs
Aan deze lezing zijn geen kosten verbonden. Reserveren is niet nodig, maar kom op tijd i.v.m. de beperkte capaciteit van het Zadelhoff Café.
Locatie
Zadelhoff Café
Tijd
4 okt 2020, 14.00 tot 14.15
4 okt 2020, 15.00 tot 15.15
4 okt 2020, 16.00 tot 16.15
11 okt 2020, 14.00 tot 14.15
11 okt 2020, 15.00 tot 15.15
11 okt 2020, 16.00 tot 16.15
18 okt 2020, 14.00 tot 14.15
18 okt 2020, 15.00 tot 15.15
18 okt 2020, 16.00 tot 16.15
25 okt 2020, 14.00 tot 14.15
25 okt 2020, 15.00 tot 15.15
25 okt 2020, 16.00 tot 16.15
1 nov 2020, 14.00 tot 14.15
1 nov 2020, 15.00 tot 15.15
1 nov 2020, 16.00 tot 16.15
22 nov 2020, 14.00 tot 14.15
22 nov 2020, 15.00 tot 15.15
22 nov 2020, 16.00 tot 16.15
29 nov 2020, 14.00 tot 14.15
29 nov 2020, 15.00 tot 15.15
29 nov 2020, 16.00 tot 16.15
6 dec 2020, 14.00 tot 14.15
6 dec 2020, 15.00 tot 15.15
6 dec 2020, 16.00 tot 16.15
13 dec 2020, 14.00 tot 14.15
13 dec 2020, 15.00 tot 15.15
13 dec 2020, 16.00 tot 16.15
24 jan 2021, 14.00 tot 14.15
24 jan 2021, 15.00 tot 15.15
24 jan 2021, 16.00 tot 16.15
31 jan 2021, 14.00 tot 14.15
31 jan 2021, 15.00 tot 15.15
31 jan 2021, 16.00 tot 16.15
Taal
Nederlands en Engels
Toegang
Op dit moment is het nodig online een tijdslot te reserveren als je het museum wilt bezoeken

Vanaf oktober kun je elke zondagmiddag kosteloos aansluiten bij een introductielezing op de tentoonstelling In the Presence of Absence. Deze korte lezing geeft inzicht in de thematiek van de tentoonstelling en licht een aantal bijdragen van kunstenaars uit. Dit werk is vervolgens in het echt in de tentoonstelling te bekijken. 

In the Presence of Absence toont een selectie kunstwerken en ontwerpprojecten die het begrip van algemene kennis en collectief bewustzijn uitdagen met verhalen die ongezien blijven, genegeerd zijn of vaker verteld mogen worden binnen grote publieke instellingen. Wanneer deze verhalen niet besproken worden door instellingen zoals scholen, bibliotheken, archieven en musea, ontstaan door hun afwezigheid kennislacunes binnen publieke debatten die het collectieve bewustzijn en geheugen mede bepalen.

  • Natasja Kensmil, The Wedding Portrait of Johan de Witt and Wendela Bicker, 2020, detail, 2 x 250x140cm, 9 x 100x100cm, oil on canvas. Courtesy andriesse-eyck gallery. Photo Peter Tijhuis.
    Natasja Kensmil, The Wedding Portrait of Johan de Witt and Wendela Bicker, 2020, detail, 2 x 250x140cm, 9 x 100x100cm, oil on canvas. Courtesy andriesse-eyck gallery. Photo Peter Tijhuis.
  • Leonardiansyah Allenda, Chapter 6: Marni, 2020. Courtesy the artist.
    Leonardiansyah Allenda, Chapter 6: Marni, 2020. Courtesy the artist.
  • Ahmet Öğüt, Bakunin’s Barricade, 2015/2017. Installation view Kunsthal Charlottenborg, 2017. Photo Vignola Gregorio.
    Ahmet Öğüt, Bakunin’s Barricade, 2015/2017. Installation view Kunsthal Charlottenborg, 2017. Photo Vignola Gregorio.
  • Anna Dasović, Before the Fall there was no Fall. Episode one; Raw material, 2019, still.
    Anna Dasović, Before the Fall there was no Fall. Episode one; Raw material, 2019, still.
  • Farida Sedoc, The Future Ain't What It Used To Be, 2019, collage on paper, 400 cm x 300 cm, screen prints on cotton (each 100 cm x 150 cm, Gentleman’s Agreement, Welcome To Society, The Sun Rises In The East). Photo Tom Janssen.
    Farida Sedoc, The Future Ain't What It Used To Be, 2019, collage on paper, 400 cm x 300 cm, screen prints on cotton (each 100 cm x 150 cm, Gentleman’s Agreement, Welcome To Society, The Sun Rises In The East). Photo Tom Janssen.
  • Sadik Kwaish Alfraji, Sing like the Southerners Do, 2019, sound-drawing installation. Courtesy the artist.
    Sadik Kwaish Alfraji, Sing like the Southerners Do, 2019, sound-drawing installation. Courtesy the artist.
  • Kasper Bosmans, ‘Legend Vair: Hercule + St. Ontcommer’, 2016. Met dank aan de kunstenaar.
    Kasper Bosmans, ‘Legend Vair: Hercule + St. Ontcommer’, 2016. Met dank aan de kunstenaar.
  • Our Polite Society, FACIT Data, product catalog, 1971. FACIT AB archive, reproduced with the kind permission of Brukskultur Åtvidaberg.
    Our Polite Society, FACIT Data, product catalog, 1971. FACIT AB archive, reproduced with the kind permission of Brukskultur Åtvidaberg.
  • Pieter Paul Pothoven. ‘Map 1814, negative no. 20. (RARA-suspect on Trial, Amsterdam)’, 1988. Photo Bert Verhoeff)
    Pieter Paul Pothoven. ‘Map 1814, negative no. 20. (RARA-suspect on Trial, Amsterdam)’, 1988. Photo Bert Verhoeff)
  • Jennifer Tee, ‘Tampan Natural System of Souls’, 2019, tulip petal collage print on 316 grams museum etching paper, 186 x 165 cm. Courtesy Galerie Fons Welters, Amsterdam
    Jennifer Tee, ‘Tampan Natural System of Souls’, 2019, tulip petal collage print on 316 grams museum etching paper, 186 x 165 cm. Courtesy Galerie Fons Welters, Amsterdam