Eurolab – New ideas
to communicate the EU
Events — 31 mei 2018, 1, 2, 3 jun 2018
- Prijs
- museumticket
- Locatie
- Teijin Auditorium
- Tijd
- 31 mei 2018, 14.00 tot 17.00
1 jun 2018, 10.00 tot 17.00
2 jun 2018, 10.00 tot 17.00
3 jun 2018, 10.00 tot 16.00 - Taal
- Engels
- Toegang
- Workshops zijn besloten, publiek is welkom te komen kijken in het Auditorium
“We understand that the EU is not perfect and that some of its problems are of its own making. However, we are convinced that today’s Europe is the best there ever was and that the European Project should be protected in these unstable times.”
De Europese Unie staat onder druk in tijden van alsmaar toenemend nationalisme en groeiende extreem-rechtse partijen. Hoewel we in een wereld leven waarin mensen steeds meer met elkaar verbonden zijn, wordt er vooral geluisterd naar de stemmen die verdeling zaaien. Het is duidelijk dat de EU - een project dat vrede, samenwerking en solidariteit voor ogen heeft - zichzelf niet heeft weten te verkopen in de afgelopen jaren.
Eurolab wil daar verandering in brengen.
Initiatiefnemers Wolfgang Tillmans, Rem Koolhaas en Stephan Petermann, gaan samen met een groep kunstenaars, creatieven en communicatie experts van over de hele wereld, op onderzoek uit: Wat is er de afgelopen 25 jaar misgegaan in de communicatie van Europa? En hoe kunnen we Europa wél verkopen in de aanloop naar de Europese verkiezingen in mei 2019? Na 4 dagen komt Eurolab met concrete campagne met ideeën, slogans, beeld en strategieën. Hoe kunnen we een oproep tot samenwerking en solidariteit op een aantrekkelijke manieren aan grote groepen mensen verkopen? Hoe zorgen we ervoor dat de Europese Unie wordt gezien als een waardevol project in plaats van als een anonieme bureaucratie?
De uitkomsten van het Eurolab worden gepresenteerd in De Balie op 3 juni om 16.00