Meerjarig partnerschap met ABN AMRO
Nieuws — 9 mrt 2023
Het Stedelijk Museum Amsterdam en ABN AMRO gaan een meerjarig partnerschap aan met als doel gelijke kansen en inclusie binnen de culturele sector te bevorderen.
De nieuwe partner omarmt onder andere het succesvolle Blikopeners-programma. Het Stedelijk neemt jaarlijks 15 nieuwe Blikopeners uit heel Amsterdam aan. De open-minded jongeren zijn tussen de 15 en 19 jaar, van scholieren tot studenten en starters, die een jaar lang werken bij het museum. De Blikopeners hebben letterlijk een open 'blik' en een open mind voor kunst, vormgeving en het museum. Zij openen 'blikken' van anderen door hun persoonlijke kijk op kunst te delen.
Ook verbindt ABN AMRO zich aan de doelstelling van het Stedelijk om een betere representatie van vrouwelijke kunstenaars in het museum te krijgen. De bank ondersteunt de komende jaren een aantal tentoonstellingen van vrouwelijke makers. Daarnaast zet ABN AMRO zich in om de verduurzaming van het Stedelijk te versnellen. ABN AMRO ondersteunt het Stedelijk bij het aanscherpen van haar milieubeleid.
Rein Wolfs, directeur Stedelijk Museum Amsterdam: “We zijn ontzettend blij dat ABN AMRO ons als partner helpt om onze missie op het gebied van kansengelijkheid, inclusiviteit en duurzaamheid te realiseren. Dankzij de ondersteuning kan het museum de ambities voor deze belangrijke pijlers sneller verwezenlijken.”
Sander Bestevaar, Hoofd Partnership, Events & Foundations ABN AMRO: “Wij zijn blij om het Stedelijk Museum Amsterdam opnieuw toe te voegen aan onze Kunst en Cultuur sponsorportefeuille. Met dit maatschappelijke partnership willen wij Stedelijk Museum Amsterdam helpen om te versnellen op het gebied van gelijke kansen en duurzaamheid. Als jarenlange partner binnen de sport, maatschappij en kunst- en cultuursector weten wij dat sponsoring een positieve bijdrage levert aan het realiseren van ambities. We kijken uit naar de realisatie van de gezamenlijk benoemde projecten.”