9 november: ad!dict lab
Exhibition — Nov 9 until Nov 9, 2006
- Admission
- Necessary. Send an e-mail to reservations@stedelijk.nl, stating your full name, e-mail address, telephone number, and the date of the program you want to attend.
SMCS op 11, donderdag 9 november 2006, Ad!dict lab en launch magazine GAMING
Aanvang 20:00 uur
Toegang: gratis
Reserveren gewenst: smcsop11@stedelijk.nl
Ad!dict Creative Lab en SMCS op 11 presenteren een avond rond Ad!dict’s laatste onderzoeksthema en inspiratieboek #26 met als thema GAMING.
De games industrie floreert en de schijnwerelden van de games en simulaties zijn snel belangrijk geworden op het gebied van innovatie, zakenleven en economie, recht en eigendomsrecht, ethiek, sociale structuren en het familieleven. Gameachtige omgevingen vormen een logische uitbreiding op ons werk, onze educatie en onze manieren van communiceren. Ad!dict Creative Lab eert de creatieve geesten die er in zijn geslaagd parallelle werelden en een virtuele omgeving te creëren aangevuld met interactiviteits ‘levels’. SMCS op 11 heeft eerder dit jaar aandacht besteed aan games in het kader van de tentoonstelling ‘Next Level. Art, Games & Reality’. Deze avond in samenwerking met Ad!dict Creative Lab kan gezien worden als een logisch vervolg hierop.
Programma:
Introductie door Jan Van Mol, oprichter van Ad!dict Creative Lab, gevolgd door presentaties door afgevaardigden uit de industrie (Tommy Goffin, directeur Benelux Game Initiative) en uit het artistieke veld (Geert Mul, kunstenaar).
Jan Van Mol
Oprichter Ad!dict Creative Lab
Ad!dict Creative Lab, een internationaal netwerk met vestigingen in Brussel, Amsterdam en Rotterdam (dat meer dan 4000 leden uit meer dan 32 disciplines samenbrengt), kan gezien worden als een pionier in de creatieve industrie. In recente Ad!dictlab publicaties en lezingen oppert Jan Van Mol een omwentelingstheorie voor samenlevingen om versneld in een ander energieniveau komen. Hij herdefinieert city marketing (en iedere vorm van marketing, zowel corporate marketing, geografische marketing en culturele marketing) in ‘merk energie’. Zijn Creative Lab-concept probeert op verschillende niveaus een rol te spelen: jong talent ontdekken en versnellen door ze kwalitatieve platforms te bieden, het stimuleren van innovativiteit door een positieve en dynamische omgeving te creëren, het stimuleren van het sociale bewustzijn en design & corporate branding te linken aan globalisatie en sociale verantwoordelijkheid.
De industrie
Tommy Goffin
Directeur Benelux Game Initiative (BGIN)
BGIN is de schakel tussen educatieve instellingen, studenten en de industrie in de Benelux.
Met de game-industrie gaat het goed. Erg goed zelfs. De game-industrie is een van de industriedie explosief groeit terwijl andere sectoren stagneren of zelfs inkrimpen. Dit creert een grote hoeveelheid kansen en mogelijkheden voor de creatieve economie in de Benelux. We hebben een rijke geschiedenis van het afleveren van ultramoderne, zeer creatieve goederen, en wanneer we het goed toepassen hebben we de kunnen we van de Benelux de wereldwijde bakermat van de game-industrie maken.
Een succes van deze omvang zou niet alleen ten goede komen aan gameontwikkelaars, het zou zeker een positieve invloed hebben op de gehele creatieve industrie wanneer we de wereld tonen wat creatieve vindingrijkheid en leiderschap inhoudt. Er is geen twijfel dat cultuur de manier waarop we denken en elkaar zien met elke evolutie van ideeën heeft geherdefinieerd. Voor kunst en cultuur is de tijd nu gekomen om de welverdiende koploperspositie te nemen in de kenniseconomie, de nieuwe economie.
De kunstenaar
Geert Mul
Beeldend / Interactief kunstenaar
Geert is een Ad!dict Lab-lid en presenteert zijn interactieve installatie Valencia in het Ad!dict GAMING magazine # 26.
Productie: Mothership,
Galerie: RONMANDOS
Software: Calo Prelz
Local Squares Global Stars maakt gebruik van een fotodatabase in een computer en een hittegevoelige camera. De installatie projecteert geometrische composities door gebruik te maken van fotomateriaal, dat geselecteerd en bewerkt is door de kunstenaar. Het werk toont de Valencia Football Club als een sociale structuur die mensen van alle rangen en sociale standen met elkaar in contact bindt en als een culturele organisatie die lokale en internationale cultuur samenbrengt. De installatie is dynamisch en interactief en genereert een voortdurend wisselende context voor de foto’s in de database. Een rechthoek van 5 bij 9 meter bakent een interactieve zone op de vloer af die in verband staat met de projectie op de wand. Iedere persoon in deze zone krijgt een van de 28 fotografische thema’s uit de database toegewezen, en een van de 6 geometrische manieren van representatie. Twee of meer mensen vormen samen een unieke combinatie van afbeeldingen waardoor er een associatieve collage van de Football Club Valencia en zijn culture context ontstaat.
Ad!dict Creative Lab
www.addictlab.com
Contact: Addictlab NL
Ina Arends
ina@addictlab.com
Stedelijk Museum CS
Post CS-gebouw, 2de verdieping, Oosterdokskade 5, Amsterdam
Open: dagelijks geopend van 10-18 uur.
Entree: Euro 9,00; gereduceerd: Euro 4,50; kinderen 0-7 jaar en MK: gratis
Info & bereikbaarheid: www.stedelijk.nl
SMCS op 11
SMCS op 11 is het programma van lezingen, debatten, film- en videovertoningen van Stedelijk Museum CS. De ‘11’ verwijst naar de 11de verdieping van het Post CS-gebouw, waar de meeste activiteiten plaatsvinden.
Nieuwsbrief
Wilt u op de hoogte blijven van SMCS op 11?
Meld u zich dan >>hier<< aan voor de nieuwsbrief.